fredag 27 februari 2009

Vita funderingar!

Egentligen är jag inte så mycket för helvit inredning men det skulle nog trots allt passa bra med vitt i vårt uterum där vi har vit pärlspont. Det är ju trots allt mycket färg i trädgården ändå så det hade varit skönt med ett lugnt vitt rum. Funderar på att låta mina rosa pelargoner få dö (de får nu konstgjord andning i bubbelplast..) och satsa på vita blommor i sommar. Vit hortensia, snöflinga och ett olivträd samt lite rostiga detaljer och ljuslyktor. Har en mängd lerkrukor som jag länge funderat på att patinera, är det någon som har erfarenhet av detta? Är vit färg och stålborste bättre än filmjölk?



Visst hade det varit fint med patinerade krukor och lite
ljuslyktor i fönstret...

1 kommentar:

  1. Jag gillar verkligen din idé om vitt, hi, hi...= ). Jag har erfarenhet av de mesta vita färger att måla med. Men inte det du pratar om. Låter snyggt.
    Kram L-L

    SvaraRadera