tisdag 28 april 2009

Liten reseskildring!

Jag måste berätta lite om vår resa. Vi har haft en barnfri weekend i München, en stad som verkligen imponerade! För det första är det en grym shoppingstad, så för er som gillar mer än trädgård kan jag verkligen rekommendera shopping där. Men München har även det genuint tyska med mysiga torg, kyrkor, marknader och vackra parker. För att inte tala om alla ölställen där man kan dricka stoooora öl och äta salta kringlor och lyssna på "ompa-ompa" musik. Vi hittade ett park café i den gamla botaniska parken där bla den här lilla urnan fanns.... Och det var inte bara ölen som var god, deras kaffe latte, Latte Macciato kommer jag verkligen sakna....den kunde man inta under den här härliga pergolan....

Nu har vi dock fått vår dos av shopping och uteserveringar så i helgen väntar bara trädgårds-arbete.... Ska bli skönt att komma i kapp. Missa inte heller utmaningen "Veckans Höjdare" nu på söndag. För er som vill finns fortfarande tid att hänga på!

3 kommentarer:

  1. Låter jättehärligt! Man behöver ladda om ibland.
    Ser fram emot höjdarna som kommer att inspirera till fler stordåd - det är jag säker på!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  2. Låter underbart!
    Viktigt att komma hemifrån ibland, ladda batterierna och få lite distans och framförallt idéer och inspiration!
    Hmm,funderar redan på vad jag ska välja som min höjdare.
    Ses på söndag!

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni har haft det. Jag har gjort en anmälan men finns inte med bland namnen. Jag har kanske gjort fel. Anita

    SvaraRadera