söndag 5 juli 2009

Älskade mormorsväxter!


Riddarsporre, rosor, lavender...klassiska mormorsväxter. Jag älskar verkligen den här rabatten just nu!








Och det är inte bara jag som gillar att lukta på blommorna...



Någon som vet vad denna ljuvliga ros kan vara för sort?
Den har massa håriga svarta taggar och är svår att hålla i men helt ljuvlig att sätta i en
vas så det får vara värt besväret...


Ha en skön söndagskväll, jag är helt SJÄLV, varken barn eller man är hemma och det är grymt ovant att vara i ett tyst hus....fast skönt... ska njuta av en bok i uterummet och lyssna på regnet. Mmmmmm......


3 kommentarer:

  1. Jag blir nästan rastlös när jag är helt ensam hemma. Lite svårt att ta mig för något då. Nu är 3/4 delar hemma så jag får väl vara nöjd. Barnen är ju stora här så.......

    Visst är mormorsväxter underbara! Jag gillar dem mycket och de tär nog så jag bygger min trädgård, med äldre växter. Medelhavsstil och japanskstil kan vara jättefint i rätt miljö men den miljön är inte här. Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är väl tur att det inte finns så mycket mode bland växterna.Sen att det utvecklas nya är de ändå en grund. Jag tror man tröttnar med de nya stilarna.Anita

    SvaraRadera
  3. underbar rabatt och vilken helskön bild på flickan som doftar på rosen!

    SvaraRadera