tisdag 11 augusti 2009

Grön inspiration!

Jag har varit mycket inne på grönt sista veckorna i och med mitt gröna rum där jag vill skapa ett lummigt "kryp in" i skuggan med marktäckare. På Österlen fick jag ytterligare inspiration till känslan som jag försöker skapa. Murgröna i mängder är fantastiskt vackert! Nu ska jag föröka få min att krypa längs marken och bre ut sig så här härligt!


Marit med den fina bloggen Thorins Trädgård har hittat en rolig webbtjänst där man kan lägga in sin bloggadress och få en grafisk bild på hur bloggen ser ut i ord, ganska kul.. Prova själv här på Wordle.net. Här är min blogg i ord:





6 kommentarer:

  1. Så fint du har fått det! Kul att se fina bilder från Österlen. Inte kul när semestern tar slut, men bara att vara på Tylösand hela dagarna måste ju vara som lite semester = ).

    Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Hej igen!

    Åh, lycko dig som har hittat en vit järnsäng, mmmmmm.....det drömmer jag om till Ebba = ). Jag har bara målat mässingsljusstakar, då har jag haft sprayfärg för metall så det borde gå alldeles utmärkt, det kan hända att det lossnar lite (har målat handtag förut som släppte lite) men då är det ju bara att måla på igen. Hör med färgaffären, elementfärg kanske kan vara något. Ja hursomhelst så ska du nog kunna fixa till de där mässingsknopparna = ).

    Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  3. Murgrönan överlevde hos mig ett par år, sen var den borta.. jag tycker den är jättefin ute ( inne får den ju alltid spinn tillslutt..). Såg det där hos Thorins men har inte försökt det, ska nog göra det, ser verkligen kul ut :)

    SvaraRadera
  4. Så spännande med ditt krypin!

    Det där med orden måste jag testa. Kram!

    SvaraRadera
  5. Härliga foton!

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  6. Hoppas du fick koden.
    Jo du kan bygga upp med torvblock och annan jord där i. Kryddor vill ha torrt om fötterna och så mycket sol som möjligt.
    Tänk på att ha markduk under täckbarken så håller det längre.

    Titta mer igen sedan,

    SvaraRadera