tisdag 22 december 2009

En tidig julklapp...


Lyckan är total, inte nog med att vi verkar få en vit jul, jag har fått en tidig julklapp! Varje år delas ett stipendium ut på mitt jobb som ska gå till en utbildning och i sista minuten lämnade jag in en ansökan för en fotokurs. Och kan ni tänka er, jag fick det!!! Så nu ska jag åka på en tvådagars fotokurs i februari och kommer förhoppningsvis lära mig mer om kameras manuella inställningar och ljussättning. Förhoppningen är också att kunna fota mer i jobbet i framtiden. Superkul! Just nu finns det ju hur mycket som helst att fota i naturen, titta bara så vacker frosten var på fönstret i mitt uterum i morse!




Så är alla julklappar klara, nu ska här bakas knäck och städas det sista. Hur går det för er med julstöket?

14 kommentarer:

  1. Grattis till din fina julklapp! Du är ju redan så duktig med kameran men ser fram emot alla nya fantastiska bilder :)

    Här är det i stort sätt färdigstökat för länge sedan. Granen är klädd, klapparna klara, misteln på plats. Bara julskinkan som ska kokas men det gör Leif av tradition den 23:e så i morgon blir det nykokt skinka och nubbe på kvällen.

    Stor julkram!

    SvaraRadera
  2. Vad kuuul!! Grattis till julklappen! Här hemma hos mig är det lite smått och gott att göra! Köttbullarna ska snart fixas och julskinkan kokar vi också alltid dagen före julafton. Det är så underbart gott med den första skinkmackan på kvällen innan julafton! Ha en riktigt God Jul! / Irene

    SvaraRadera
  3. Ååh, vad roligt med en fotokurs! Stort Grattis! Kram från Nettan

    SvaraRadera
  4. Fotokurs, gud så kul för dig, inte att jag tycker att du behöver en, du tar redan så fina foton, men så inspirerande det måste vara, något att se fram emot:)

    Färdig, hm, jag rymmer hem till Sverige iår och njuter mammas julmat..

    God jul :)

    SvaraRadera
  5. Grattis, tänk att få göra sånt genom jobbet!

    Med julfixet går det bra. Kvar nu är: revben, gröt, omelett och gravlaxsåsen. Revbenen tänker jag koka ála Ernst i morgon och sen glasera dem på julafton. Det andra som är kvar gör jag på julafton. Har gjort tre sorters sill idag. Mmmmm......

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Grattis Jenny, vad roligt!
    -God Jul på dig!

    SvaraRadera
  7. Grattis, tänk att kunna gå på kurs och lära sig foto på arbetstid.
    God jul på dig!

    SvaraRadera
  8. Men Jenny så kul!! Grattis till det.
    Det är mer än vad jag har gått.
    Ha en skön jul.
    Julkram
    annika

    SvaraRadera
  9. Grattis till stipendiet! Låter ju verkligen spännande. Tänk vilka fina bilder du kommer att kunna ta. Dina frostbilder är ju också fina, utan fotokurs.
    Ha en finfin jul. Stor julekram!

    SvaraRadera
  10. Grattis till fotokursen. Och riktigt fina frostbilder du visar, så om du behöver en fotokurs vet jag inte :-)
    God Jul!

    SvaraRadera
  11. Grattis till stipendiet - vilken härlig julklapp! En sån kurs skulle jag också väldigt gärna gå - hoppas du delar med dig av lite godbitar här på bloggen sen. =)
    Jag hoppas du får en riktigt God Jul.

    SvaraRadera
  12. Jodå, knäcken är klar och grönkålen är färdig Skinkan skall bra griljeras. En riktigt God Jul på dig. Anita

    SvaraRadera
  13. Grattis till julklappen! Hoppas du får lära dig mycket nytt av kursen för duktig är du ju redan med kameran.

    Här är snart alla julklapparna inslagna, men de sista tre kräver lite extra preparering och nu börjar jag bli trött. Visst finns det mycket kvar, men i värsta fall får jag väl koka knäck och göra mandelfudge på juldan istället ... Pojkvännen har kokat sin halländska julkål, jag kan inte påstå att det luktar gott precis. I övrigt får julmaten göras färdig imorgon. Det blir inte märkvärdigare än Jansson och ägghalvor, prinskorv och köttbullar som blir varma. Sedan har väl mamma med sig en hel del också.

    Än en gång vill jag tacka för awarden jag fick för rätt länge sedan, men i helgen skickades den äntligen vidare, men meddelandena hamnade ju i fel ordning eftersom jag skrev det innan jag publicerade ett annat ... Ja, alltid får man lära sig något nytt.

    Ha en GOD och FRIDFULL JUL nu!

    SvaraRadera