lördag 23 januari 2010

Betongfynd!

Betong och armeringsjärn är mina favoritmaterial i trädgården. Jag har länge funderat på hur jag skulle kunna kombinera dessa material och har några idéer om växtstöd som jag ska försöka tillverka i vår. Idag hittade jag denna läckra kombination, en betongkruka där foten är av just armerngsjärn! Vilken lycka, dessutom ett fynd då det var halva priset på rea....

Tänk er denna med någon småblommigt i, vällande ner över kanterna.... Gillas skarpt!

Ha en skön lördag, vi lyxar med oxfilé och rödvin ikväll...

8 kommentarer:

  1. Snygg betongkreation! Jag gillar också både betong och armeringsjärn.

    Något vin blir det inte här eftersom dottern ska på bio och vi bor på landet = måste köra henne. Men god mat hoppas jag att det blir. Ska testa en ny rätt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Betong tycker jag om, jag har faktiskt två plastbunkar från Ikea som hade passat perfekt som gjutformar till den krukan. Kanske det finns något järn att finna någonstanns också? Den där var ju helläcker, kommer att bli en riktig prydnad med blomster i !!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Härligt jenny!!! Jag älskar också betong men har inte lärt mig att hantera matyerialet ännu. Har länge efterlyst en workshop (1 dags urs) i betongjutning, gärna i lantlig miljö. Kanske något att fundera på...

    Ha en underbar helg och stor kram

    SvaraRadera
  5. Kjempefin betongkruka du har fått tak i der. Det er masse fint i betong. Kombinasjonen med armeringsjern og betong var nytt for meg, men jeg likte det.
    Tenker den blir veldig fin med blomster oppi til våren!

    Har en forsatt fin lørdagskveld!

    SvaraRadera
  6. Snyggt, mycket snyggt kan se den full med blommor eller kanske bara med lite vattenblänk (om den håller vatten dvs). Rea är bra ;)

    SvaraRadera
  7. Ja det är verkligen en snygg kombination med det gråa mot det rostiga. Jag ska försöka mig på lite gjutning nu i sommar! Det blir spännande...

    /Lillianna

    SvaraRadera
  8. Var hittade du den?
    Sådan vill jag absolut bara ha...
    Annika

    SvaraRadera