söndag 3 januari 2010

Slöa dagar och lite trädgård...

God fortsättning på nya året! Jag har nu varit ledig i två veckor och OJ så slö jag börjar känna mig! Har blivit en riktig soffpotatis och har till och med svårt att hitta på inlägg till bloggen. Det är inte lätt att hitta trädgårdsrelaterade ämnen nu med snö och 14 minusgrader...Men jag fick tre underbara kreativa böcker i julklapp som jag bläddrar i om och om igen och drömmer om allt jag ska göra till våren. Gjuta fågelbad och binda videkransar... och gå fotokurs, planerna finns där i alla fall . Så det är det jag ägnar lovet till - att läsa fina böcker och drömma...



Jo, jag fick ett par trädgårdshandskar i skinn i julklapp också, fast jag trodde först att det var ett par golfhandskar...!
Inte van med så stiliga saker i trädgården, nu gäller det att inte glömma dem ute...


6 kommentarer:

  1. Det tycks som att din familj känner dig väl! Spännande böcker att fördjupa sig i. Lite betong på min blogg också idag!
    Önskar allt gott inför nya året.
    Eva

    SvaraRadera
  2. "Naturligt vackert"-boken verkar spännande, tycker jag. Den kan du säkert hitta inspiration i, även om du redan är väldigt duktigt på det där med kransar och liknande. Det är ju bra att kunna sno idéer och göra om dem till sina.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Gillar att läsa trädgårdslitteratur, speciellt nu på året. Den sista där om betong ser ju verkligen extra inspirerande ut. Tror du jag kan få IBAN nummeret?

    SvaraRadera
  4. Så fina böcker! Jag hade gärna gjort alla de tre sakerna du nämner.

    God fortsättning,
    Emma

    SvaraRadera
  5. VIsst är det härligt att drömma, det gör jag gärna och mycket.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga julklappar! Då gissar jag att huvudkontoret arbetar för fullt med nya projekt och planer!!! ;)
    Betongboken har jag också och det kommer fram med jämna mellanrum. Själv har jag helt snöat in på lapptekniksböcker under lovet, och även hunnit med lite sådant pyssel.
    Ha det gott!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera