söndag 21 februari 2010

Ståtliga bollar i rabatt och arrangemang


Trots mängder av snö utlovas det ännu mer! Jag gillar det vita vinterlandskapet men inför min kranstillverkning behöver jag vårinspiration!!! Och vem är väl bättre att gå till än Martha Stewart, ni vet hon som kan både laga mat, arrangera blommor, styla och inreda,allt på en gång men ett leende på läpparna (och antagligen tusen assistenter i kulisserna....)

Den här installationen med alliumbollar i små vaser gillar jag skarpt. Och just i dag visade min svärmor mig att hon planterat allium i kruka som står i uterummet och faktiskt har tittat upp en hel decimeter!

Jag har allium i min altanrabatt så att fixa det här arrangemanget borde inte vara något problem, synd bara att knipsa av bollarna där de står så ståtligt i rabatten.


Ha en skön söndag!
Vi väntar på min mamma som ska komma och ta hand om barnen när vi jobbar under sportlovsveckan men det verkar vara helt hopplöst att åka tåg denna helg så just nu sitter hon på en buss...Vi håller tummarna att hon kommer fram!

6 kommentarer:

  1. Min favorit nr 1.
    Tack för det.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Allium i alla varianter, vare sig krigislöken eller gräslöken, är bara helt fantastisk. Den får stå lite här och där i mina rabatter, en av sommarens höjdpunkter faktiskt. Ska du ha till arrangemanger är det ju bara att sätta flera lökar, denna får du aldrig för många av :)

    SvaraRadera
  3. Jag väntar med spänning på dina kransar.Satte nya alliumlökar i höstas i min nygjorda rabatt.Jag undrar hur de mår under snön. Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Verkar som om Allium är mångas favorit, så även min. Alla sorter, kirgislökar, stäpplökar jättlök och även den lilla vita bolllöken är himmelska. Jag är ju en stor älskare av lila och de har perfekt färg mot allt grönt i trädgården.
    Verkligen fina arrangeman du gör av dem, själv skulle jag inte ha hjärta att knipsa några. Inte än, men får väl vänta tills de blir fler för de sprider sig för varje år, jättetrevligt.
    Ha det bra.
    //Camilla

    SvaraRadera
  5. Du får sätta många Allium. De förökar sig gärna själva, så du ska nog kunna knipsa en och annan boll utan problem. Själv skaffar jag nya sorter varje år - och det finns många att välja på!

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med allium, de kan man inte ha för många av.
    Ha en bra fortsättning på dagen.

    SvaraRadera