söndag 20 juni 2010

Favoritrabatten!


Det här är min absoluta favorit bland mina rabatter - altanrabatten! Den är en fyrkant i trädäcket och den är riktig tät och blommar länge i färgerna purpur, rosa, grönt och silver.

När jag sitter i min solstol bakom rabatten så ser jag bort till skuggrabatten vid staketet och jag bara ääälskar att färgerna matchar, den purpurfärgade stjärnflockan matchar den japanska lönnen och den rosa näven matchar Kamelontbuskens blad. Sånt gillar jag som tänker mycket i färger när jag planerar rabatter.



Skuggrabatten har jag jobbat länge med för att få till och jag är inte riktigt nöjd ännu men den börjar ta sig. Här är mest grönt och vitt samt lite rosa och purpur. Betonganiktet har min mamma gjutit i år och de passar så bra i randgräset.Bilden är lite blek och gör den tyvärr inte riktigt rättvisa. Ska fota mer en annan dag.




Ha en skön söndagkväll, nu blir det grill...igen...


7 kommentarer:

  1. Tjusigt, har själv en skugg "pytte rabatt" som jag försöker få till ... började förra året.
    :)

    SvaraRadera
  2. Gillar din rabatt... ursnygg färgkombo...... och så har du ju Patty där i..... :-) Du får jättegärna skicka frö sen om du kommer i håg.... Supertack för omtanken.... Kul med ansiktet.... Blev lite paff.... Har faktiskt tänkt göra likadant i sommar.... Antingen att de sitter på ett armeringsjärn, eller att de får ligga ner i en rabatt..... Japanska lönnar är så fina - älskar mina. Har lyckats få tre stycken att överleva hos mig i Norrland.

    Ha en bra vecka!
    Kram
    /Charlotte

    SvaraRadera
  3. Oj så fint du har det i trädgården! Verkligen snygga färgkombinationer:)) Jag väntar fortfarande på att min "Pattys Plum" ska slå ut. Den är ju bara för underbar:)

    SvaraRadera
  4. Hallå SuperJenny, vilken superfin rabatt. Bra planerad!

    Din mamma är duktig på betong verkar det som! (Supermamman?) :D

    Marit

    SvaraRadera
  5. Kul att du också har en altanrabatt. Min går runt altanen och innehåller mycket mormorsväxter. Den går i rosa och blått. Din är verkligen helt annorlunda än min och supersnygg. Kan tänka mig att göra en rabatt med de färgkombinationerna du har någon annanstans på tomten.
    Gillade verkligen dina armeringsjärnshjärtan. Jag ska testa att gjuta något liknande, har hittat så bra formar.
    Ha det bra. Kram!

    SvaraRadera
  6. Fin färg, och så fint det var med Pattys plum tidigare...
    Men samtidigt är jag så svag för de där vitvariegerade rabatterna, som din skuggrabatt! Mums!

    Ha det gott! H.

    SvaraRadera