lördag 10 september 2011

Praktik!

Första veckans praktik avklarad! Jag är i en stor blomsterbutik och har verkligen fått prova på många olika bitar; prissättning, uppackning av växter,snittat blommor, städat, gjort planteringar, buketter, bordsdekorationer och lite begravningsbinderi. Jättekul men intensivt! Den som tror att det bara är att stå och "pyssla med blommor hela dagarna" i en blomsterbutik får tänka om, här är hårt arbete då man står hela dagarna och det är många tunga lyft. Första dagarna var jag helt slut i ryggen. För att inte tala om hur mina händer ser ut, nu är det slut med fina naglar... Visar lite bilder på planteringar jag varit med och gjort denna vecka. Kul att få jobba lite med jord och med krukväxter som omväxling till snittblommorna!

Tyvärr är inte bildkvalitén den bästa då bilderna är tagen med mobilen och jag har ännu ingen iphone ....


Skönt med lite helg nu, trevlig lördag!

2 kommentarer:

  1. Lycka till på praktiken! Förstår att du är trött, mycket nytt i början. Fina arrangemang du gjort.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Vad jag gillar den sista med taklöken. Förstår att det tar på ryggen att stå hela dagen./Christina

    SvaraRadera