lördag 24 september 2011

Sista dagen!


Igår gjorde jag sista dagen på praktiken. Är supernöjd med mina tre veckor, har verkligen fått en inblick i hur det är att jobba i blomsterbutik och det känns som jag utvecklats en hel del. Har provat allt från buketter, bordsdekorationer, hög dekoration i kruka, dörrkransar, planteringar, begravningsdekorationer till att snitta blommor och prismärka varor. Minst sagt omväxlande jobb!

Sista timmarna igår blev jag ombedd att ta hand om en beställning på en nivåbukett som skulle hämtas kl. 16.30. Till saken hör att jag är väldigt osäker på just nivåbuketter då jag i stort sett bara bundit runda buketter nu. Att kunden som hette Karin Andersson enligt beställningslappen skulle komma in i butiken gjorde det ju också lite extra nervös ifall hon inte skulle gilla buketten. Jag valde material och fick guidning så det kändes ganska bra tillslut och den blev klar i tid efter lite justeringar. När jag sedan skulle rusa iväg kl fem fick jag ett blomsterpaket med mig som tack och jag började skratta högt när jag öppnade den hemma och såg att det var den nivåbuketten jag kämpat med till "Karin".
Så Ingrid, om du läser det här, jag ler varenda gång jag tittar på buketten och förstår att ni måste haft svårt att hålla er. Tack snälla, nu ska jag "ha blommor i handen" förjämnan och tänka på dina goda råd.

Så här blev den fina buketten



3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är nöjd med din praktik! Hihi, så du har gjort din egen nivåbukett... Den är jättesnygg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att 'Karin' blev nöjd. Lyckad bukett.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Å gud va roligt att praktisera i blomsterbutik. Vilken kul grj du råkade ut för med buketten. Och vad duktig du är :) Önskar dig allt gott i veckan, Kram Maria

    SvaraRadera