söndag 12 augusti 2012

Grönt skönt hörn



Ibland är det snyggt med bara grönt, inte en massa olika färger. Denna gröna rabatt blir jag mer och mer nöjd över för varje år. På vintern/våren är den helt kal och trist och jag tänker alltid att jag måste göra om den och plantera något vintergrönt men så blir det juni och funkian och nävan fyller ut och täcker hela platsen och det blir så effektfullt med de olika gröna nyanserna Kamelontbuskens cerisa blad som sticker fram gör det lite extra spännande. Och visst stämmer det - grönt är skönt!






3 kommentarer:

  1. Det stämmer...talesättet att GRÖNT ÄR SKÖNT och med så många gröna nyanser så blir det färgfullt...=)

    Ha en skön vecka !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker mycke om din Kamelontbuske och det gröna omkring. Jag brukar härma dig, kanske gör jag det denna gången också, på min skuggsida.

    SvaraRadera
  3. Hej! Första gången jag är in här och kikar. Vilken underbar blogg du har och dessutom med ett grönt skönt hörn. Lovely!

    MVH Camilla

    SvaraRadera