torsdag 20 september 2012

Härliga höst men ljuva sommar


Jag är en höstmänniska, född i oktober och älskar höstens färger! Njuter lika mycket av en kall solig höstdag som av en varm sommardag. Fast den här sommaren gick alldeles för fort och det hann aldrig kännas som riktig sommar. Minns i juni när min vita ros blommade och rosdoften fyllde hela luften och man kände förväntan över att ha en lång skön sommar framför sig....vips så var det över! 
Men var tid har sin charm, får frossa i höstmaterial nu istället och längta till nästa juni....


4 kommentarer:

  1. Tycker faktiskt att det är tjusningen med vårt land dessa årstider som bjuder på så mycket fägring....=)

    Leve HÖSTEN !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är det höst väder! Jag är avundsjuk på dig som har en så skyddad och lummig trädgård. I dag väntar vi på en aborist som ska beskära vår ek och körsbärsträd så att jag får mer sol på mina planteringar.

    SvaraRadera
  3. Håller med dig helt!
    Man kan verkligen sakna sommaren, men när hösten sakta smyger sig på så känns det härligt.
    Varje årstid har sin charm.
    Vilken vacker ros du har!
    Får nog ta och plantera någon ros nästa år.

    Kram Lotta

    SvaraRadera